Firenzét nagyon vártuk. Az Arno folyó partján végighúzódó, toszkán várost, amit a„középkor Athénja”-ként és az olasz reneszánsz bölcsőjeként tartanak számon és ami történelmi és művészettörténeti látnivalókban bővelkedik. A várost, amit olyan hírességek tettek halhatatlanná, mint a Medici család, Amerigo Vespucci, Dante, Botticelli, Michelangelo, Franco Zeffirelli, Gucci és még sok-sok tudós, felfedező, művész.
Tudtuk, hogy az egész város egy hatalmas, élő műalkotás lesz, hogy ez a hely a reneszánsz és az opera szülőhelye, és, hogy csúcsidőben pont ezek miatt a vonzó tulajdonságai miatt zajos, zsúfolt, rengeteg turistával. Ja persze. Csak nem ezen a furcsa nyáron. Ezt igyekeztünk kihasználni.
Ezen az úton se ültem az anyósülésen, inkább Eszterrel memoriztam hátul, hogy eltereljem a figyelmemet vagy elvonultam hátra megpróbálni aludni. Szégyen, nem szégyen, túlságosan aggódom elöl az anyósülésen, az meg nem nagyon segít a sofőrnek.
Firenzében egy nemrég nyílt kempingbe gurultunk be a lakóautónkkal. Talán itt voltak a legtöbben egész utunk során, aminek az lehetett az oka, hogy a maga nemében 5 csillagos környezet várta a kempingezőket, tényleg mindennel fel volt szerelve, amolyan turistagyár. Rögtön kimostunk a csilivili mosodában egy adag szennyest, ami aztán a tűző napon egy pillanat alatt megszáradt.
Kitekertük a napellenzőt, kipakoltuk a műfüvet, a székeket, asztalt. Feltérképeztük a kempinget, lecsekkoltuk a mosdókat és megállapítottuk, hogy elég igényes helyre érkeztünk. Amíg a lányok a hatalmas medencében csobbantak én nekiálltam főzni és mivel az egyszerűséget és gyorsaságot tartottam szem előtt, egy magyaros paprikás krumplit dobtam össze a lakóautó kicsiny, de minden igényt kielégítő konyhájában. Magamban mosolyogtam, hogy milyen furcsa, hogy magyaros kaja illat lengi körbe a toszkán kempinget.
Az energiára azért (is) volt szükségünk, mert úgy terveztük azonnal bérlünk 5 biciklit, amivel betekerünk a városba. Bicikliúton, az Arno folyó mentén haladtunk, míg egyszercsak megérkeztünk a világ egyik leghíresebb hídja, a Ponte Vecchio (Öreg híd) lábához. Itt lakatoltuk le a bicikliket és innen indultunk, hogy maszkban felfedezzük Firenzét. A máskor zsúfolásig megtelt város és a híres hídja most kényelmesen bejárható volt. Nyugodtan nézegethettük a híd oldalához épített ún. fecskefészkekben tevékenykedő ötvösök és aranyművesek munkáit. Az Öreg híd az Arno-folyót a legkeskenyebb részén ível át és azt olvastuk, hogy még a II. világháborút is megúszta, nem volt szíve az ellenségnek felrobbantania. Elég fotogén és sikerült elég klassz képeket készíteni róla.
A híd másik oldalán egy újabb nevezetesség, a Pitti palota , ami előtt érdekes szobor installációt láttunk. Egy csomó élethű farkas szobor borította el az előtte álló teret. Kerestem erről valami magyarázó szöveget a neten, de nem találtam, pedig nagyon egyedi látványt nyújtott és persze nem számított, hogy mennyire felforrósodtak a tűző napon, kellett készíteni a hátukon ülve vagy csak nekitámaszkodva egy- két fotót.
Következő állomásunk a Piazza delle Signoria volt, ami a középkorban Firenze szíve, és főtere volt, ahol egy csomó történelmi esemény zajlott, és még ma is a politikai élet központjának számít. Varázslatos érzés volt egy olyan téren lenni, amelyen ennyi művészeti alkotás csodálható. A térre belépve olyan, mintha hirtelen visszamentünk volna az időben. Firenze egyik legszebb tere ez, ahol normál esetben mindig tömeg, és remek hangulat van. Most csak ez utóbbival találkoztunk.
A lányoknak elmondtuk, hogy itt itáliai reneszánsz festők alkotásait láthatják majd (Leonardo da Vinci, Botticelli, Michelangelo, Raffaello (nem. az nem a csokigolyó) , Tiziano, Veronese, Tintoretto, Caravaggio), de németalföldi, és flamand festők művei, Rubens, Rembrandt, és Van Dyck alkotásai is helyet kaptak a képtárban. Egyébként tudtuk, hogy egy átlag látogató 2-3 órán át képes élvezni mindazt a látványt, amit az Uffizi Képtárban található alkotások, remekművek megtekintése jelent. Ennyi idő után legtöbb ember telítődik a látottakkal, az ember nem képes többet feldolgozni, befogadni. Mi sem terveztünk ennél több időt ott tölteni, de azért a két leghíresebb festmény: Botticelli Vénusz születése és A tavasz előtt sokáig álldogáltunk. és próbáltuk Flóra ruháját a számtalan virágot, az ötszáz növényfajt megszámolni vagy beazonosítani.
Természetesen a rutin feladatok most se maradhattak el. A képen látható gurulós doboz nem a legújabb bőrönd divat, hanem a wc tartály, amit a megfelelő helyen ki lehet önteni és így távozik a sötétkék, mandulaillatú "cucc"belőle, amibe aztán egy újabb adag sötétkék löttyöt kell beleönteni, hogy ennyire egyszerű és színtelen szagtalan legyen majd a következő ürítés is.
Reggel aztán leeresztettük a szennyvíztartályt is, ami a mosogatásból, kézmosásból tevődött össze és persze fel is töltöttük friss vízzel az erre szolgáló részt de mindezt már olyan rutinosan, mintha mindig ezt csináltuk volna. Hiába! Gyakorlat teszi a mestert lakóautóst!
0 megjegyzés
Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.
Szeretettel,
Ágnes