A nyarunk íze: karamellás bodzaszörp





Idén nagyon hamar kinyílt a bodza, így nem halogattam az évek óta bevált bodzaszörpünk elkészítését, főleg, hogy nemrég anyák napja alkalmából Mendére vezetett az utam (anyukámmal kettesben autóztunk el a faluba, ahol felnőtt koráig élt és ahol én is sokat gyerekeskedtem, nagymamáztam). Na ott aztán garantáltan kipufogógáz- és tetűmentes bodzákat szedhettem, úgyhogy nem is késlekedtem. Anyukám látta az arcomon mennyire boldog vagyok attól, hogy nem kell a városban keresgélnem bodzabokrot, nem kell a szomszédtól kuncsorognom. Látta, hogy szinte fütyörészve tömöm tele a szatyromat az illatos virágzattal és közben azt kiabálom, hogy "Ezek gyönyörűségesek..és mennyi van belőle!"

Nagymamám mindig bodza üdítőt készített, ami ugyan finom, de a mi 5 fős családunk egy nap alatt felinná, így aztán keresnem kellett egy jó kis szörp receptet, amit meg is találtam. Az újságíró akadémiára jártam együtt azzal a lánnyal, akitől végül a recept származik és amiért a mai napig hálás vagyok neki. Állítólag a Hilton egyik szakácsa is erre esküszik. A családunk mindenesetre biztosan és hát be kell valljam, hogy annyira fogy, hogy nem tudok eleget készíteni belőle, pedig évről évre több üveggel teszek el.



A tavalyi üvegek közül egyet gondosan elrejtettem, amolyan vésztartaléknak, mondjuk illusztris vendégeknek. Persze elfeledkeztem róla és pár hete találtam meg. Én akkorát rég kiáltottam örömömben! Mellesleg tökéletes volt az állaga, ugyanúgy ragyogott, mint friss korában és az ízére sem lehetett panasz.


Közzéteszem , bár már egyszer megtettem a receptes gyűjtemény blogomban de mégiscsak ez a fő felületem, úgyhogy íme:

Hozzávalók:

20-30 db bodzavirág
4 kg kristálycukor
6 liter víz
5 egész citrom
10 dkg citromsav
1 kávéskanál natrium benzoát (ennyibe csak nem hal bele senki..)

Elkészítés:

5 liter vizet felforralok 3,5 kg cukorral. A maradék 0,5 kg kristálycukrot karamellizálom, gondosan kevergetem majd amikor felolvadt a cukor vagyis karamell keletkezett, ráöntök 1 liter vizet FIGYELEM! Ez elég veszélyes művelet, mert nemcsak fröcskölhet hanem robbanhat is- igen, még én is félek kicsit minden alkalommal, de ez ne tántorítson el! Kellő figyelemmel, fegyelemmel megúszhatod égési sérülés nélkül.

Ezután addig forralom, míg a cukor felolvad a ráöntött vízben. Mikor ez megvan, a kétféle cukros szirupot egyben is összeforralom. Mikor a cukorszirup kihűlt, beleteszem a többi hozzávalót (bevallom, a virágot nem mosom meg, hisz épp a legértékesebb alkotórészét mosnám ki belőle, helyette kipufogógáz mentes helyről szedem). 3-4 napig érlelem, időnként megkeverem, végül leszűröm és csinos üvegekbe töltöm.


A legjobban a címkézést és az üvegek csinosítását élvezem. A legegyszerűbben az enlekvarom.hu oldalon lehet gyártani feliratokat.



Kövesd a lábnyomokat a facebookon is itt: https://www.facebook.com/labnyomok/


You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. No, ez szuper! :) Ki is fogom próbálni. Mondjuk, igaz, "cukortalanítanom" kell, mert nálunk nem szabad rendes cukrot, de megvan rá az alternatíva. Köszönöm szépen. Majd beszámolok róla én is. :)
    (Amúgy valóban, a bodzát kár és vétek megmosni, ellenben autómentes helyről szedve, mondjuk eső után 1-2 nappal, tökéletes akár szörphöz, akár üdítőhöz, akár megszárítani.)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Edith!

    Majd áruld el a cukortalanítós módszert és hogy bevált -e. Ugyan nekem semmi nagy bajom nincs a cukorral de mondjuk ha olyan vendég jön, akinek igen, jól esne szerintem ha meg tudnám kínálni cukormentes szörppel.
    Szóval kíváncsi vagyok mit fogsz karamellizálni cukor helyett.

    Ölellek,
    Ági

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes