Nyaralva dolgoznak

Két, autós daytrip van a hátunk mögött. Hannával nemrég azért keltünk útra, hogy az ország két különböző pontján a nyári munkájukat végző húgait meglátogassuk. Eszter és Noémi ugyanis három hetet tölt azzal, hogy szálláshelyek kis vendégeit szórakoztatják, amiért természetesen fizetés is jár.

Kedvenc kifejezésem ez a nyaralva dolgoznak, dolgozva nyaralnak szófordulat, de tényleg azt gondolom ez fejezi ki a legjobban a szállodai animátor munkáját. De ha valaki azt gondolná ez csak móka kacagás, akkor téved. Heti egy nap pihenőnapjuk van, és szoros menetrendet, programot kell követniük és persze mindig mosolyogni.

Mégis azt gondolom, hogy olyan képességekre, tudásra, tapasztalatra tesznek szert a lányok ezalatt a három hét alatt, hogy mindenképpen hasznukra válik majd, különösen az egyiküknek, aki egy ideje már eldöntötte, hogy gyerekekkel szeretne foglalkozni a jövőben.

*****

Első nap Tiszakécskére ugrottunk el, ahol a Barack Hotelben animátor Noémi és ha már ott voltunk, azon kívül, hogy büszkén figyeltük hogy teljesíti a vendég szórakoztatást, (érkezésünkkor pont a medencés reggeli tornát) ,mi is áztattuk magunkat a híres gyógyvízben és élveztük, hogy nem volt kibírhatatlan forróság és így tömeg se.

A terep ismerős volt, hiszen Hanna 2 és 3 éve ugyanitt teljesített szolgálatot, így most nosztalgiázott és örömmel találkozott régi ismerősökkel, miközben szakmai tanácsokkal látta el húgát, sőt egy ponton nem tudta visszafogni magát és kreatív vízi játékokat talált ki a gyerekeknek. :-).

Mivel Noéminek ez munkanap volt, ketten mentünk ki a gyönyörűen kialakított Tisza parti strandhoz ahol később a város legjobb hamburgeresénél a Nádas-ban vacsoráztunk és csak ezután indultunk haza. Jó volt látni Noémi mennyire ügyesen feltalálja magát, milyen kötelességtudó és mosolyogtunk mennyire szeret belebújni a hotel kabala figurájába, Csöpibe. Hazafelé a minidiszkó dalai jártak a fülemben és nagyon büszke voltam Noémire.

******

Másnap Balatonfüredre igyekeztünk, ahol a Balatontourist Kempingben animátorkodik Eszter. Hát igen. Ez más műfaj. Lakóautós, lakókocsis, sátras közönség. Nagyon sok köztük a holland, német, lengyel-talán többen vannak a külföldiek, mint a magyarok. A kisgyerekek nem nagyon beszélnek angolul, így jó, hogy sok Activityt játszottunk valaha, mert bizony itt nagy hasznát veszi Eszti. Közben gyakorolja, akinél lehet az angolt. Persze a gyerekeknek sokszor nem is ez számít, hanem hogy érezzék a törődést, szeretetet. Esztinek pedig nem esik nehezére kimutatni. Jó volt látni hogy csüngenek rajta a gyerekek, versengenek a kezéért és hogy mennyire szeretik őt.

A Balaton meg gyönyörű. Meg Füred is. Hanna -ha már ott voltunk-, SUP-ozott én egy hintán gyönyörködtem a kilátásban és néztem Esztit tisztes távolságból. A pihenőidőben kiugrottunk Balatonfüred legjobb cukrászdájába, a Karolinába ahol isteni kávét ittunk és bámulatos süteményeket ettünk, este pedig még egy közös vacsorára is volt időnk, hogy aztán a minidiszkó idejére visszavigyem talpraesett lányomat a rezervátumba kempingbe.

Megint meghatódtam azon, hogy nemrég még a lányok táncikáltak mindenféle szállodák mini diszkójában és ők csüngtek a kedves animátorokon, most pedig a másik oldalon állnak és nekik kell olyan animátornak lenni, akire szeretettel gondolnak vissza a vendég gyerekek és persze szülők is.