Szeretünk Nagybörzsöny (és nemcsak a kenyérlángos miatt)

Írtam már egy hosszabb bejegyzést egyik kedvenc kirándulóhelyemről, a Nagybörzsönyről így csak ismételni tudnám magam. Még mindig elbűvölő kis zsákfalu a Budapesttől nem túl messze fekvő település, ahol ismét a Malomkert Panzióban szálltunk meg. Utoljára a kicsikkel kettesben jártam itt, pont egy éve és azóta is szívesen emlékezünk vissza arra a 3 napra, mert olyan nyugalmasan és mégis tartalmasan telt, hogy tényleg feltöltődve tértünk haza. A panzió elnevezés egyébként túl szerény a szálláshelynek, simán felvehetné a hotel nevet. Itt a jó levegőt, a madárcsicsergést és a patakocsobogást is tartalmazza az ár.

A nagybörzsönyi Kisvasúttal kötelező program zötyögni viszont ezúttal csak engem vonzott a lehetőség, hogy a Kisírtáspuszta megállótól egy jó nagy sétát tegyek a kicsit sem megerőltető, lejtős úton. A család többi tagja inkább retúr jegyet váltott és kisvonattal jött vissza. Mondjuk most jól tették, mert kissé eső áztatta, sáros terepen kellett gyalogolnom, néhol patakot átugranom és valahogy nem bántam, hogy csak magamra kellett vigyáznom.

A hajtányozást persze nem lehetett kihagyni most sem márcsak azért se, mert Hanna egy éve kimaradt a mókából. Annyira aranyosak voltak így hárman ahogy kacagva tekertek és annyira élvezték, hogy a kezelő néninek is tetszhetett, mert megengedte, hogy tekerjenek még két grátisz kört. :-)

A panzióban jelképes összegért lehet biciklit bérelni és természetesen éltünk is a lehetőséggel. Csak egy-egy fénykép erejéig álltunk meg, mert én még mindig nem tudok betelni a hagyományos tornácos házak és a jellegzetes ajtók látványával. Megjegyzem megint a legideálisabb időpontban ugrottunk el Nagybörzsönybe. Amikor a fák már kizöldültek és a tulipánok, nárciszok és aranyeső, a százszorszép és a kutyatej színesítette az amúgy is gyönyörű tájat. Igaz ami igaz, Nagybörzsöny szép időben rengeteg programot, látnivalót tartogat. Esőben marad a társasjátékozás, bekuckózás. Gondolom felismerte ezt a tulajdonos is és ez az oka annak, hogy gőzerővel épül egy wellness részleg a panzió mellé, sőt bowling pálya is várja majd az olyanokat, mint amilyen én is vagyok (azaz ha tehetné minden nap bowlingozna).

Aztán ott a kenyérlángos, ami szerintünk Oszinál a legeslegfinomabb. Nagybörzsönyben az a szokás, hogy a falu lakói beosztják, hogy mikor melyikük süti a kenyérlángost és akkor hozzá mehet az éhes vándor lakmározni. Nos, én végigkóstoltam párat és ez alapján a Hétszilvafás Vendégházban tevékenykedő családot ajánlom, mert abba biztosan belesütik a szívüket lelküket is, annyira finom. A kis nosztalgikus hangulatú vegyesbolt mellett van a portájuk, ott sütik a kemencében a nagyszülőkkel a finomságot. A falu híres rendezvénye a Hűvös Pincék - Forró Kemencék rendezvény minden évben májusban, amikor a látogatók kóstolót kapnak a legkülönfélébb sajtokból, mézekből, lekvárokból és természetesen nyitva van néhány nagybörzsönyi pince is. Mondjuk ilyenkor biztosan sokan vannak, én inkább a csendesebb napokra szavazok.

Családunk legnagyobb állatbarátja, Eszter miatt nem hagyhattuk ki most sem a kis állatparkot a Bárókút Lovastanya és Állatsimogatót, amit egy lelkes fiatal pár üzemeltet méghozzá nagyon ügyesen. A belépőjegy mellé vásároltunk állateledelt is, ami friss zöldségekből állt. A legnagyobb meglepetés csak ezután ért bennünket ugyanis kiderült, hogy az állatpark egyik lakója egy tündéri ormányos medve nagyon szereti ha megsétáltatják és ennek pont akkor jött el az ideje, amikor mi megérkeztünk így némi útmutató és "használati utasítás" után megkaptuk a pórázt és életünkben először egy örökmozgó ormányos medvét sétáltathattunk jó sokáig. A végén persze gazdagabbak lettünk pár karmolás nyommal de senkit nem zavart. Vidáman pózoltunk vele egy-egy fotó erejéig. Kutya, macska, páva, fácán, szamár, láma, kacsa és az összes többi állat tényleg nagyon szép környezetben várja a látogatókat. Annyira aranyos és rendezett kis hely. Tényleg ne hagyja ki aki arra jár.

Nagybörzsöny, mi továbbra is nagyon szeretünk!

Kövesd a lábmonyomokat a blog facebook oldalán is!: https://www.facebook.com/labnyomok/