Kollázs rólam


Karácsonyra kaptam





A wikipédia szerint a  kollázs (a magyar szó a francia collage kiejtés szerinti átírása) olyan – általában művészi – alkotás, amely valamilyen felületen több dolog (fénykép, újságcikk, levél, egyéb tárgyak stb.) csoportos felragasztásából áll.




A kollázs remek ajándék. Én már csak tudom, hiszem másodszorra kapok ilyet Esztertől, aki hihetetlen gonddal válogatja össze a megfelelő képeket, szavakat, hogy aztán a kész kép teljes mértékben a megajándékozottról, jelen esetben rólam szóljon. Az első kollázst keresztlányomnál láttam, akiben  művészi vér buzog (és azt hiszem joggal hívhatom őt Eszter tanítómesterének ebben a műfajban) Egyszer Hanna is belekezdett egy kollázsos füzetbe és tetszett, hogy a Játszd újra Diane! könyvben Diane Keaton édesanyja is kollázsokban fejezte ki magát, szóval itt-ott találkoztam ezzel az irányzattal.



Nem tudom más anyuka hogy van vele de hozzám gyakran fordulnak a lányok tanácsért, hogy milyen saját készítésű ajándékkal lepjék meg szeretteiket, barátaikat. Szerintem egy kollázs mindig telitalálat, bár kétségtelen, hogy igényel némi időt és nem lehet az utolsó pillanatban összedobni. Kell hozzá néhány kidobásra szánt színes magazin, újság, esetleg fotó..bármilyen nyomtatott papír, ragasztó és képkeret. Bárki készíthet kollázst valakiről, valakinek vagy csak úgy amolyan művészi alkotás gyanánt magának. 



És hogy mit lát bennem az egyik 12 évesem? A karácsonyra kapott kollázsom szerint most éppen ezeket: 





  • Balra fent egy kép található a Füles rejtvényújságból, mert ha van időm szeretek rejtvényt fejteni. Tudom ez olyan divatjamúlt dolog és a lányok mindig kinevetnek amiért utazás előtt beteszek a táskámba egy példányt azzal a szándékkal, hogy majd a vonaton/repülőn fejtegetem, ám szerintem még mindig az egyik legjobb unaloműző, ráadásul a megfejtéseket be is szoktam küldeni és aki ismer az tudja, hogy elég gyakran nyerek is. :-)  A lányoknak is sokáig megvettem a gyerekeknek szóló változatot, mert értelmesebb időtöltésnek gondolom az abban található rejtvények megfejtését, mint a telefonnyomogatást. Kis Füles előfizetést egyébként szülinapi ajándék gyanánt is sokszor vettem osztálytársaknak, kis barátoknak aminek mindig örültek hiszen így minden hónapban amikor bedobja a postás az aktuális számot-  eszükbe jutunk.


  • A Füles mellett egy madár (ha jól látom fecske) arra utal, hogy nagyon szeretem a madarakat. Felejthetetlen élményeim közé tartozik az amikor a Naplás tónál madárgyűrűző túrán vehettem rész a lányokkal és az első applikáció amit letöltöttem a telefonomra egy madárhang felismerő app volt, amiért kicsit megmosolyognak azóta is de az sem véletlen, hogy 2 madáretető is lóg a kertünkben a fán. 


  • Aztán jön a Nők Lapja, ami arra utal, hogy szeretek magazinokat olvasni. A Nők Lapján kívül mondjuk még az Éva magazin a kedvencem. Egyébként az újságíró suliban is magazin szakon végeztem és a Kismama magazinnál gyakornokoskodtam ikerpocakosan. 


  • Kicsit kitakarva de ott kukucskál a green szó is, rögtön egy hatalmas írisszel. Hát igen. Egyértelműen a  zöld a kedvenc színem és a (nagy) szemeim színe is zöld,   bár kétségtelen, hogy időnként kéknek látszik. 


  • A LIDL azért van ott, mert ott vásárolok. Hatékonyan, gyorsan. Szeretem. 


  • A hópehely azt jelképezi, hogy télen születtem. Februári vagyok. 


  • Az órákon kicsit elgondolkodtam, főleg, hogy az egyik félbe van hajtva. Mit jelenthet? Az idő múlására céloz a gyerekem? Vagy talán arra,  hogy életem felén túl vagyok? Jaj ne! Nem hagyott nyugodni, így megkérdeztem Esztert, aki azt mondta, hogy semmi ilyesmire nem gondolt, csak azért ragasztotta oda, mert elvesztettem az órámat nemrég és most egy másikra vágyom.


  • A betűk egymás alatt a családtagjaim nevének kezdőbetűi. 


  • A Toyota az autóm márkája, amit szintén szeretek és vezetek. 


  • Párizs nevezetességei is ott vannak a képen, amihez nem kell sok magyarázatot fűznöm. Meghatározó 15 hónapot töltöttem ott még gyerekek nélkül, majd később a gyerekekkel is jártunk ott és még mindig nem unjuk.


  • Az idegenvezető szó nemcsak azért van ott, mert van hivatalos igazolványom arról, hogy az vagyok, hanem mert nem hivatalosan a családunk programtervezője, idegenvezetője is én vagyok a kirándulások, városnézések idején- bár Zoltán is kap lehetőséget, hogy ezen a téren kibontakozzon. 


  • Ott vannak a lábnyomok is( bár csak két tappancs) a blogomra utalva és egy parfüm szó is, talán azért, mert mindig mondogatja, hogy milyen jó illatom van. Nem vagyok hűséges a parfümökhöz de most egy Chanel N 5 van a táskámban.




  • Az örömteli pillanatok és a családi szó egy olyan képet ölel körül, ami ránézésre zajos, hangos, élettel teli vagy ha jobban tetszik káoszos. Igen, ilyenek vagyunk. 





  • A villamoson meglepődtem de aztán megkérdeztem Esztert, hogy mire gondolt ennél a képnél, aki azt mondta, hogy arra, hogy szeretek utazni és az utazások idején különösen lázba jövök egy-egy hangulatos szűk utcácska vagy sikátor láttán- ami  igaz is. 





  • Ah, és látszik a villamos tetején egy telefon is, mert a blogra szánt képeket azzal készítem ugyebár. Kicsit mintha segélykérően tartaná a kéz, ami arra utal(hat), hogy a lányoktól gyakran kérek technikai segítséget, hisz jobban értenek hozzá, mint én.  






You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes