Ezt jól kifőztem





Tegnap főztem. Na és akkor mi van, gondolhatnátok, más is szokott főzni. Csakhogy tegnap egy igazi főzőiskolában kotyvaszthattam. A Chefparade főzősuliban
töltöttem el három órát. Abban a konyhában, ahol például, Hanna negyedik születésnapját is ünnepeltük majdnem egy éve..
Egzotikus karácsonyi menüt készítettünk. Elnéztem a többi résztvevőt és azon gondolkodtam ki milyen megfontolásból vett részt a kurzuson. Párját, családját szeretné elkápráztatni különleges karácsonyi főztjével vagy csak magának szeretne bizonyítani. Nem tudom, én mindenesetre nagyon élveztem,hogy olyan fogásokat tanulhattam Lacitól (aki egyébként az egész főzősuli vezetője ráadásul mostanában az RTL klubban főzőcskézik Lázár helyett), amelyeket eddig nem sikerült ellesnem sehonnan. Aztán annak is örültem, hogy eldőlt mi lesz a terített asztalon Szenteste és hogy mi nem. A menüből ugyanis ízelítőket is hoztam haza. Az egzotikus fűszeres sütőtökkrémlevest megkóstoltattam Zoltánnal, gondosan elhallgatva annak összetevőit de így sem sikerült meggyőznöm arról, hogy ez igazán finom és különleges..egyszerűen leszavazta. Egy másik, szelídebb változatát is megtanultuk elkészíteni de tartok tőle a fő alapanyag, nevezetesen a tök miatt csak én laknék jól vele. A kacsa viszont nagyon ízlett a lányoknak is és a ház urának is, így aztán egyedül is megpróbálkozom majd a "kacsasült gyömbéres-ananászos gyümölcsmártással" nevezetű étel elkészítésével. A kókuszos rizs flambírozott narancsmártásban nekem ugyan nagyon ízlett de itthon saját biztonságunk érdekében inkább nem gyújtanám fel a gyümölcsöt és a konyhát, marad a jól bevált gesztenyés gyümölcskehely, ami amellett, hogy igen gyorsan elkészül, igazán ünnepi és gyerekbarát. Mogyorós koszorú természetesen idén is készül a többi már csak hal a tortán. (Előre félek Hanna osztályzataitól, ugyanis a gasztronómiai műsor nézésének meglett az eredménye,- rákapott az elé tett ételek osztályzására, éppúgy, mint a tv műsorban)

You Might Also Like

1 megjegyzés

  1. Hű, de ügyes vagy, Ágnes! Ezt tényleg, jól kifőzted! (Pedig már azt hittem arról számolsz eb, hogy puliszkát ettetek!:p:d:d:d)
    Tudod, sokszor eszembe jutott, hyog elvégzek egy főzőtanfolyamot, de itt minálunk az ilyesminek (még) nincs értéke. Persze vannak jó, sőt kitűnő éttermek, a férjem aki sokat utazik és hotelekben, éttermekben eszik, bizonyíthatja, de valahoyg mégsincs akkora kultúrája a dolognak, mint akár Mo-n is, a Nyugatról nem is beszélve.
    Én is tervezek kacsát karácsonyra, éppen tegnap készítettem el próbából (és versenyből!;)) és átment a szigorú kritikán!:) Ha esetleg kíváncsi vagy rá, kukk be hozzám!
    Puszi, Edith

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes