Mától élj érdekesen!

Ez a mottója a postbook-nak, amivel hétvégén lepett meg Zoltán (persze súgtam neki) közelgő születésnapom alkalmából. Amikor a helyes kis könyvet megmutattam egyik kedves ismerősömnek és elmagyaráztam mire jó az egész és miért telitalálat ajándék ez egy kerek szülinapra, persze felolvastam neki a mondatot: Mától élj érdekesen!- Kati csak annyit fűzött hozzá, hogy "Ne csináld már? Még annál is érdekesebben, ahogy most élsz?" Én pedig azt válaszoltam, hogy igen, mert még mindig van egy csomó dolog, amit nem próbáltam ki, ami nem hagy nyugodni, amibe nem vágtam bele, amiben nem remekeltem, amire nem törekedtem, amit nem tisztáztam, amit nem kóstoltam, nem fogadtam meg, amin nem gondolkodtam, amiért nem voltam hálás, amin nem változtattam, amire nem fordítottam elég figyelmet, amit nem fejeztem be, amit nem kezdtem el, amit nem döntöttem el, amiről nem ábrándoztam, amire nem esküdtem meg és vannak, akikkel még nem találkoztam, akiket nem ismertem meg jobban, akit nem láttam élőben pedig jó volna.
A postbook egy kicsiny könyv, amihez választható textil borító. Hosszasan hezitáltam, végül egy muffinos mellett döntöttem. Jól meg kellett fontolnom, mert a születésnapomon fogom elkezdeni vezetni a rendhagyó naplót és fontos, hogy ha ránézek jókedvre derítsen. Íme a használati útmutató hozzá: "A Postbook egy-egy nap kifejtendő témáit általában négy kezdőmondat segítségével előre megadja, neked ezeket folytatva kell jellemezned az aznap átélt élményeidet. (Például: „A legokosabb ötlet, amit ma hallottam, az volt, hogy…”) A Postbook kevesebb, mint 365 napnyi bejegyzést tartalmaz, így te választhatod meg, milyen gyakran „posztolod” emlékeid. Mivel nincs oldalszámozás vagy előre megadott dátumozás, nem kell feltétlenül sorrendben haladnod, bár ajánlott. Egyetlen szabály van csak, amit feltétlenül tarts be: az egy dátum alá tartozó kezdőmondatokat kezeld összetartozó bejegyzésekként, egyet se hagyj későbbre. Egyes napokon a kezdőmondatok folytatásán kívül előre megadott feladatokat is végre kell hajtanod, majd beszámolni a feladat végrehajtás sikerességéről/sikertelenségéről"
Van benne egy idézet is. " Ha tényleg élni akarunk, a legjobb ha máris kipróbáljuk." (Auden) Persze nem csak az idősebb érettebb korosztálynak ideális ajándék egy ilyen napló. Szinte biztos, hogy Hannát is meglepem eggyel, mondjuk majd ha tíz éves lesz. Azt gondolom ehhez a naplóhoz megfelelő alkalom kell. Nos, én úgy éreztem, nem vélelenül jött velem szembe az ajánló erről a remek "találmányról". Nekem most pont erre van szükségem. Most értem meg hozzá. Basszus, A francba, Te jó ég! Negyven leszek...

You Might Also Like

12 megjegyzés

  1. Megértem Kati reakcióját! Te?! Még érdekesebben?! Lehet ezt fokozni? De igaz, olyan fiatal vagy! :)
    Boldog szülinapot!
    Tetszik a postbook!
    Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Ez jó ötlet! Még nem is hallottam róla!

    Tudod, bár még nem vagyok olyan közel a negyvenhez, mint te (de ami késik, nem múlik:P:D), ugyanilyen gondolatok foglalkoztatnak, és hasonló érzések kavarognak bennem, hogy még ez sem, azt sem, még ezt is, még azt is...
    Az elmúlt 15 éven mélázva (lásd a blogon, miről van szó) amúgysem akarom elhinni, hogy egy taknyos leánykából (a fiatalok szemében) középkorú nő lettem. Pedig én nem így érzem...

    Isten éltessen sokáig, Ágnes, hogy megvalósíthass mindent, amit szeretnél, elképzeltél, megálmodtál...
    Inkább előre írom a jókívánságaimat...:)

    VálaszTörlés
  3. Ha az a világoskék ruhás sellő te vagy, nyugodtan tagadj le egy húszast. :)

    PS: Mindig olvaslak ám, és példaértékűnek gondolom az..áh, nem kezdem felsorolni, az egész életed. Aminek most a postbook-os ötlettárral még jobban kiszívod a velejét. Irigylésre méltó, na.

    VálaszTörlés
  4. De jó :) Éppen a héten olvastam róla és gondoltam meglepem magam eggyel.
    Olvastam, hogy párban is szokták venni. Férj és feleség (pl). Szerinted jó lehet ketten írni? A legjobb barátnőmnek gondolnám az esküvőjükre.

    VálaszTörlés
  5. Én most kommentelek először Neked, ismeretlen ismerős :) A Kismamából ismerlek régóta :)

    Szóval tegnap rendeltem magamnak meg a páromnak postbookot, nekem is nagyon tetszik! Alig várom, hogy írhassam :) Az enyém is baglyos lesz, kívül kék-zöld indás-virágos. Ahogy megláttam a bejegyzés címét, tudtam, hogy a postbookról fog szólni :)

    Isten éltessen!

    VálaszTörlés
  6. Edith! Ó, igen, én is annyira örülök, amikor boltban, itt-ott- amott lazán szával köszönnek..
    Köszönöm szépen!!

    Ági

    VálaszTörlés
  7. Blacktulip!
    Jaj, írj gyakrabban! Feldobtad a napomat, még akkor is, ha a mínusz 20 túlzás. A kép egy Korfui Hotel prospektusának másolata :-)
    Ölellek,

    Ági

    VálaszTörlés
  8. Emmama! Szerintem ugyanott olvastuk.. Urban Eve? Persze, hogy jó ajándék férfinak is, bár ők azért kevésbé grafománok, biztosan van, aki nem is vezetné rendszeresen, de ezt az ajándékozó úgyis el tudja dönteni. Lásd Timit, aki a férjével együtt rendelt egyet egyet.

    Ági

    VálaszTörlés
  9. Timi!

    De jó, hogy előbújtál! Ez felér egy szülinapi ajándékkal. Köszi! A cikkeimet olvastad a Kismamában vagy a bemutatkozást?
    Jó páros postbookolást nektek!
    Gyere máskor is!

    Ági

    VálaszTörlés
  10. Remek ötlet, de ismerve téged, hamar befog-telni...
    :)

    Állítottál valamit a szóellenőrzéseden, mert teljesen más, mint az eddig megszokott, ráadásul alig olvasható!
    :(

    VálaszTörlés
  11. Köszi Ági, igazad van, rendelek kettőt és remélem örülni fognak neki.
    Igen-igen ott olvastam róla :)
    Ahogy Móni is már jelezte, tényleg nagyon nehezen olvasható a szóellenőrző.
    Zsófi

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes