Hercegnőtábor



Vagy tündér tábor. Felváltva használom a két nevet. Már maga az elnevezés is mosolygásra késztet. Aztán meg elgondolkodtat. Hogy vajon mi a csudát lehet csinálni egy hercegnőtáborban. Kényeskedni, cicomázni magunkat, szép ruhában illegni billegni? Hát ilyet itthon is lehet. Viszont pont ez a lényege. Hogy ne itthon tegye. Szégyen nem szégyen, szükségem volt egy olyan hétre a nyárból, amikor teljes nyugalomban tehettem vehettem itthon, de abban a tudatban, hogy mindhárom lányom remek kezekben van és véletlenül sem unatkoznak. Összegyűltek a feladatok, amiket esélyem se volt elvégezni, mert ugyan hogyan lehet értelmes cikket írni úgy, hogy közben társasjátékozni, kártyázni, medencézni, mesét olvasni, kézműveskedni, festeni, beszélgetni hívnak és persze főzni, etetni, itatni és pisiltetni kell a gyerekeket, a háztartás vezetéséről nem is beszélve. Kapóra jött az ajánlat, hogy Csillaghegyen hercegnőtábor indul, amire pont az ilyen csöppségeket várják és ahol az ebéd utáni alvás sem marad el. A délutáni alvás fontosságáról szerintem már beszéltem, de újra elmondom, hogy egy óvodásnak szerintem létszükséglete, hogy az aktív és pörgős délutánt, majd az ebédet egy kiadós alvással ülepítse le, hogy újratöltődjön, hogy alvás közben feldolgozza a sok élményt, hogy csend vegye körül. Egyszer valahol olvastam, hogy a kisgyerekek élményfeldolgozásának nagy része alvás alatt történik, a pihentető szakasz idején szortírozza, továbbítja, mélyíti agyuk a velük történt élmények részleteit, hogy ébredés után felfrissülve, újra befogadóvá váljanak. Pihen a szemük, fülük és a szájuk... Szóval nálunk ha csak lehet, tele pocakkal alszik mind a kettő kicsi és bizony Hanna is különösebb tiltakozás nélkül csatlakozik hozzájuk.

A főtündér számunkra már nem ismeretlen, hiszen annak idején Hanna 5. születésnapját is az ő közreműködésével szerveztük meg. A tündér születésnapnak óriási sikere volt és különlegesnek számított így nem csodálkozom azon, hogy néhány ismerős anyuka később saját csemetéjének is hasonló bulit rendezett.

A tábor előtti hétvégén azonban váratlan ellenállásba ütköztem. Valami ismeretlen okból kifolyólag, Noémi és akkor már ugye Eszter is csak azt hajtogatták, hogy nincs kedvük menni tündértáborba, még akkor se ha kis barátnőik, Zsófi és Luca is ott lesznek. Hajthatatlanok voltak én pedig értetlenül álltam a dologgal szemben, hiszen nem értettem hogyan fordulhat elő, hogy az addig lelkes lányaim egyszer csak már nem látják vonzónak a tündéreket, hercegnőket.

Hétfőn aztán minden hátsó szándék nélkül meglátogatott bennünket Móni. Két kislánya teljesen feldobott állapotban, a tündértábortól elvarázsolva szaladt az enyémekhez, hogy elújságolják milyen jó napjuk volt és ugye velük tartanak holnap.. Móni persze adta alájuk a lovat, én inkább csendben maradtam és csak akkor csaptam a tenyerébe , amikor lányaim egyszerre és hangosan közölték, hogy akkor másnap ők is csatlakoznak a hercegnők és tündérek társaságához.




Mi az hogy csatlakoztak? Berobbantak. A főtündér is megállapította, hogy bizony nem egy elveszett gyerek egyik sem. Pillanatok alatt feltalálták magukat és inkább ördög táborban lett volna a helyük, mintsem a finom hercegnősben..
A tábor tematikája egyszerűen annyi volt, hogy minden nap más hercegnős mesét dolgoztak fel a gyerekek játékosan, a meséhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg, vetélkedtek, játszottak és persze pörgős, csipkés hercegnőruhában táncoltak, énekeltek. Gazdagabbak lettünk saját készítésű varázspálcával, nyaklánccal, hajráffal, kikent körmökkel, csillámporos szemfestékkel összekent pofikkal és két élményeiket egymás szavába vágó kislánnyal.
Pénteken, az utolsó napon a szülők előtt pöröghettek és táncolhatták el a hercegnő keringőt. Más is láthatja a csupa csipke és tüll ruhás csapatot.





Szombaton a TV2-ben a Magellán című műsorban.

You Might Also Like

8 megjegyzés

  1. Milyen jó lenne most is egy ilyen hét!

    :)

    Nagyon jól mulattak, ez kétségtelen!

    VálaszTörlés
  2. Druszám, ne haragudj meg az itt következő szavakért, de nekem a hátamon feláll a szőr az ilyen táboroktól és remélem szívből, hogy az én lányom nem nagyon fogja ezt forszírozni.
    Vannak kutatások, miszerint ez a hercegnősdi korántsem ártatlan, elég hamis, torz világképet ad a gyerekek elé, alias Barbie és Ken világa, ahol szépnek kell lenni és egy gazdag, jóképű férje hajtani.

    ...vagy csak én vagyok ilyen rigorózus, de nekem nem tetszik az, hogy ebben a hercegnősdiben a lánykák élő babává degradálódnak, akik csakis a külcsín alapján érvényesülnek.

    Tudom, néha szükség van kis körömlakkra, szájfényre, anya körömcipőjére, amivel a női szerepeket gyakorolják, de egy hét tömör giccs kicsit sok.

    Nekem Hanna lovastábora jobban tetszett, még akkor is, ha a varázspálca nem dob le, a ló meg igen. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Blacktulip!

    Meg fogsz lepődni. Az én hátamon is feláll a szőr DE csak akkor ha túlzást látok. Azt gondolom, egy hét hercegnősdi, tündéresdi még nem okoz maradandó károsodást még nem torzítja el senki személyiségét. Mint írtam szükségem volt ere az egy hétre, nehezen találtam volna négy éveseknek alkalmasabb helyet. Talán nem részleteztem eléggé, de a foglalkozások nagy réésze kézműveskedésből, szaladgálásból, a locsoló elől való menekülésből, meséből, éneklésből, vetélkedő feladatokból, közös játékból állt. Hogy volt benne hercegnős és tündér ruha sőt körömfestés is, az nem olyan nagy baj. Ahogy írtad bizony majdnem minden kislány keresztül megy a tündér és hercegnő korszakon, ettől még nem lesz identitás zavaros.

    te az USA-ban élsz. Arrafelé nem ritkák a szépségversenyek sem a kicsiknek...
    Hidd el figyelek arra, hogy mit kapnak a lányok. Baj és torzító lenne ha csak Barbie vagy Disney mesét. Az egyensúly, a mértékletesség a fontos itt is. Teljesen úgysem tudom megvonni tőlük őket.

    ui. Barbie az nem volt itt! Csak a klasszikus mesehősök. hamupipőke, Csipkerózsika és Hófehérke. Az meg nem káros..vagy igen?

    Ági

    VálaszTörlés
  4. Igen, Amerikában lakom és viszolygok attól a jelenségtől, hogy egyéves kisbabákra parókát hűznak és versenyeztetik őket. Még jobban begyemben vannak eme versenyek rendezői. Ez sajnos egy árnyoldala az országnak.

    Félre ne érts, nem téged kritizállak, csak az nem tetszik, ha egy bizonyos szerep felé lökdösik a lányokat, kezdve azzal, hogy ha babakorában nincs atomrózsaszínbe öltöztetve és a füle kilövetve, sokan fiúnak nézik.

    A Grimm-meséket és is szeretem, bár fontos megjegyezni, hogy eredetileg nem gyerekeknek íródtak azok sem. A Disney-féle giccs és nyál-feldolgozás viszont elrontja...

    Lényeg: nem akartalak megbántani, és remélem, kipihented magad, megérdemelted. Tudom, hogy példamutatóan neveled a lányaidat, ez lejön a blogodból. Inkább reflexió volt a reakcióm, nem kritika irányodban.

    VálaszTörlés
  5. Blacktulip!

    Elég régen ismerlek ahhoz (igaz csak virtuálisan), hogy tudjam nem ellenem szóltál (hanem értem :-))
    Maximálisan egyetértek veled. Viszont el kell mondjam, hogy nekem is kőkeménynek hitt elveim voltak, hogy nem lesznek a lányaim csupa rózsaszínek és nem kapnak soha Barbiet. Aztán egyre több rózsaszín ruha gyűlt össze és nem saját akaratomból. És bizony néhány Barbie is, amivel egész jól eljátszanak (báboznak), bár én mindig rosszul vagyok ha a babára nézek és reménykedem, hogy nem ez az anorexiás alkat lesz az etalon számukra. A hangsúly megint a mértékletességen van. És igazad van abban is hogy ez a szülő felelőssége.

    Hosszan lehetne beszélni ezekről és jó ötletet is adtál, lehet, hogy bedobom a magazinba témajavaslatnak. Jó kis vitaindító cikk lehetne belőle.

    Most megyek, mert ma van a sütőtábor 2. napja :-))
    Majd írok róla. Az már tetszeni fog neked is szerintem, igaz annak meg az a baja, hogy hizlal.

    Ági

    VálaszTörlés
  6. Bizony szükség van ilyen gyerekmentes hétre...és szerintem nem csak nekünk,a gyerekeknek is,egy hét szülő "nélkül".

    A lányok nagyon aranyosak a képeken:)

    Puszillak,
    Timi

    VálaszTörlés
  7. Én is frászt kapok a kifestett egyévesektől, és nem is értem unokatestvéremet, akinek minden vágya, hogy manökent neveljen a lassan 2 és 5 éves lányaiból. Portfólió-fotózást fizet és közvetítő cégekkel teteti be a kínálatba őket... Valahol ezt az "amerikaias" szépségversenyesdit juttatja az eszembe. Azért írtam idézőjelbe, mert már Magyarországra is begyűrűzött ez.
    Ezt csak a megjegyzések között kialakult beszélgetéssel kapcsolatban írtam.
    Egy normális keretek között tartott meseolvasós-eljátszós, kézműveskedős tábor az tök jó! És ez annyira jónak tűnt, főleg azt élvezhették, hogy mindezt hercegnő-ruhában tehették.

    Szóval: látszik, hogy a gyerkőcök élvezik, szívesen megnézném az általuk készített cuccokkal (nyaklánccal, varázspálcával) őket.
    Minden jót, és alig várom a szakácstáboros bejegyzést!
    Üdv: Ildikó

    VálaszTörlés
  8. De jó, hogy nem bántódtál meg, mert szívesen járok ide és emelem kalapom, mennyi impulzust, programot biztosítasz a gyerekeknek, mennyi mindent látnak, hova eljutnak.és ebben nagyon hasonló az elképzelésünk a gyereknevelésről, minél többet látni velük, kipróbálni dolgokat, ez a szakácstábor nagyon tetszik.

    A Barbie amúgy nagyon jó szerepjátékokra, nem démonizálom, bár bevallom, jobban tetszik Skipper, ami inkább kislányforma, nem az a szőke, plasztikázott bombanő, mint az eredeti.

    Rózsaszín cuccunk is van, sőt, fülbevaló is, csak dömping nincs belőle, ill. nem terelgetem ebbe az irányba, nem is lehet. Az enyém igazi kis vadóc, az autók jobban érdeklik, mint a babák.

    További jó blogolást és szép nyarat!

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes