Tandem



Gyerekfelügyeletet megszerveztük, így semmi akadálya nem volt annak, hogy reggel nyolckor útra keljünk, hogy Budapest egyik párizsias szegletében egy még franciásabb kávézóban fogyasszuk el közösen házassági évfordulós reggelinket. Ekkor adtuk át egymásnak a nagy titokban készített ajándékokat is. Én egy három alkalmas (aztán ha beválik, akkor hosszabbítás is lehetséges) squash magán órán való részvétel lehetőségét ajándékoztam Zoltánnak. Az oktató a sokszoros bajnok Divéki Anna lesz, így remélem az edzések után, megszokott sporttársai észreveszik a különbséget és rettegve állnak ki a következő meccsre vele.

Zoltán egy enciklopédia vastagságú könyvet adott át. Amikor kibontottam a súlyos ajándékot, meglepődve vettem tudomásul, hogy ez a több, mint 500 oldalas kötet nem más, mint az én blogom, az én hét éves munkám egybe kötve, könyv alakban tálalva. Kimondhatatlanul örültem neki, mert bizony egész más lapozgatva kikeresni egy fejezetet, mint a számítógép előtt ide oda kattintgatni. Mert remélem, hogy soha soha vagy csak nagyon sokára váltja fel a nyomtatott könyvet valami elektronikus szerkezet, az e-book sem fogja átvenni teljesen a helyét a hagyományos könyveknek, mert én szeretem megérinteni a lapokat, szeretem a könyv illatát.




A biciklikölcsönzőhöz igyekeztünk innen, hogy eredeti terveinknek megfelelően egy tandem biciklit béreljünk. Az alkalmazott fiú azért óvatosságra intett bennünket és azt javasolta, hogy mielőtt fizetünk tegyünk pár kört a furcsa szerkezettel, mert bizony csak látszatra egyszerű a tandemezés, sokan az első kör után inkább visszahozzák és két normálisra cserélik. Nos, az első sarokhoz érve valóban azt hajtogattam, hogy vigyük vissza, ez nekem nem kell. A másodiknál már azt mondtam talán fog ez menni. A harmadik kereszteződéshez érve viszont azt éreztem, hogy sosem akarom abbahagyni.
Így indultunk rajongásig szeretett városunk utcáin át, egy biciklin, egymás után, két keréken, két kormánnyal, két ülésen.
Tekerés közben az jutott eszembe, hogy kötelezővé tenném a tandembiciklizést a házasság előtt álló párok részére, mert ha összeveszés nélkül sikerül megtenniük a kijelölt utat, bátran vághatnak neki a házasság sok évre tervezett távjának is. Azt mondják, hogy a közös pártevékenységek jó hatással vannak a kötelékre. A tandembiciklizés is ilyen. Ahol az egyik függ a másiktól, de nincs versenyhelyzet kettőjük között. Ha vita nélkül le tudják tekerni a kijelölt távot, az már valami!
A kölcsönzőhöz közeledve mi magunk is próbáltuk összegyűjteni azokat a tulajdonságokat, amelyek a sikeres , balesetmentes tandemezéshez szerintünk elengedhetetlenek. Kell hozzá bizalom, némi megalkuvás, kompromisszumkészség, támogatás, biztatás, türelem, tolerancia, elfogadás. Pont mint egy jó házassághoz. Nevetve állapítottuk meg, hogy nekünk ezekből alig akad valamelyik. Mindketten makacsak, akaratosak, önfejűek, harsányak vagyunk. Én magam is alig akartam elhinni, de sikerült. És kimondhatatlanul élvezetes volt. Szárnyaltunk, integettünk és volt szakasz, ahol Zoltán háta mögé bújva még énekeltem is...



A folyamatos tekerést kisebb állomásokon szakítottuk meg. Kedvenc turkálómban a Nagymező utcában 10 percet kaptam, hogy valami kincset találjak. Egy romkocsma, nevezetesen a Kőleves fiatalos és színes kerthelyiségében limonádét ittunk. Bekukucskáltam az Elektotechnikai Múzeum udvarába, ahol a az enyészettől megmentett régi neonreklámokat bámulva pörgettem vissza fejemben az időt, majd egy szerényen meghúzódó, igen csábító csokoládé outlet névre hallgató boltban vettünk édességet lányainknak, amiért aznap nélkülözniük kellett évfordulót ünneplő szüleiket.











Tekerésünk közben én hátulról nem győztem a ránk néző emberek mosolyát viszonozni. Volt, akit beavattunk titkunkba, hogy ez a mi 9. házassági évfordulónk. Egy fiú a zebrán ránk is köszönt, hogy sok boldogságot! Kiderült a biciklibérlőtől tudja, hogy egy pár az ő tandemkerékpárjukon ünnepel és a leírás ránk illett.

Ezek után aligha tudok elképzelni házassági évforduló megünneplésére jobb és élvezetesebb módot annál, mint hogy Budapest legszebb utcáin tandemezzek azzal a férfivel, akivel kilenc éve gyakorlatilag reggeltől estig és estétől reggelig ugyanezt csinálom. Időnként gödörbe megy a biciklink, időnként leereszt a kereke, néha hegynek felfelé tekerünk, néha meg lejtőn lefelé gurulunk. Fékezni is tudunk de legtöbbször azért mi száguldunk és mint most is, valami új cél irányába haladunk.

You Might Also Like

15 megjegyzés

  1. Kedves Ági! Sok boldogságot kívánok nektek a további évekre is. Jó volt olvasni soraid, úgy a könyvről, mint a tandemezésről. Szívet vidámító, hogy vannak még ilyen családok, mint a tiétek. :)

    VálaszTörlés
  2. Ez annyira szép volt!!

    Igazakat írtál és szinte érezni,hogy szívből jött!Érezni,hogy boldog vagy!Sőt,azt látni is a jobbnál jobb képeken!:)

    Még egyszer sok-sok boldog évet kívánok nektek ilyen szeretetben,boldogságban,vidámságban eltölteni!:)

    Puszi,

    Timi

    VálaszTörlés
  3. Katus! Köszönöm szépen szavaid és külön öröm, hogy tőled érkezett, hiszen még nem találkoztam veled a blogomban, új olvasóm vagy.

    Timi! Köszönjük szépen. Bizony hepehupás terepen biciklizünk..legalábbis mi.
    Ági

    VálaszTörlés
  4. Hello!

    Megint kitaláltatok valamit, amit le kell másolni.
    Sok boldogságot nektek. És ha jól emlékszem tavaly vagy azelőtt is hasonlóképpen egyedien ünnepeltetek. Akkor a láthatatlan kiállításon voltatok egymás támogatására, bizalmára szorulva.

    Pussz: Ancs

    VálaszTörlés
  5. Ágnes! Ilyen is csak nektek jutat eszetekbe! Minden elismerésem. Az íráshoz is. Ezt meg kell jelentetned valahol! VAgy már meg is jelent?
    Gratulálok még egyszer és még sok boldog, hosszú évekig tartó tandemezést kívánok nektek!:)
    Puszillak!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Ágnes!
    Isten éltessen benneteket még nagyon sokáig! Nem is tudom, hogy a gyerekekről vagy a házasságotokról szóló bejegyzéseket szeretem jobban :) Szeretettel, Zsu

    VálaszTörlés
  7. Helló!
    Gratula, bejutottál a legjobbak közé a goldenblogon, a komplex kategóriába.
    Már szavaztam is rád ismét, remélem sikerül a legjobb tízbe beverekedned magad.
    Rajtam nem múlt:)

    VálaszTörlés
  8. Felemelő volt olvasni :-D
    Micsoda ötletek!
    Nagyon sok boldogságot nektek!
    Ildikó

    VálaszTörlés
  9. Edith, Zsú, Ildi!

    Nagyon kedvesek vagytok!!!Dagad a májam.

    István! Köszönöm a szavazatot és a jó hírt. Remélem verekednem azért még jelképesen se kell a továbbjutásért. Nekem ez az eredmény is nagyon jól esik...Tényleg felemelő érzés. Most azon töprengek miért is..

    Ági

    VálaszTörlés
  10. Kedves Ágnes!
    Boldogságosat kívánok Nektek!
    Mi 23-án voltunk 24 évesek.
    Ma kaptam a goldenblogtól szavazati lehetőséget, nem nehéz kitalálni, ki nálam az első!!!!!!!! :)

    Őlellek:Katónéni

    VálaszTörlés
  11. Részben, már hallottam erről a fantasztikus napotokról, de olvasva egész más élményt adott...
    Sokszor azon csodálkozom, hogy Z-nak, ez a sok fantasztikus ötlet, meglepetés hogy pattan ki a fejéből?

    Tanfolyamot (egy gyorstalpalót) kellene indítania kevésbé ötletes, de annál lelkesebb férfitársai számára...
    Biztosan nagy sikere lenne a nők körében (is)
    :)))

    Szavazatommal elsősorban téged támogattalak, méltón érdemelnél meg egy dobogós helyezést!
    :)

    Puszilunk benneteket,
    Móni

    VálaszTörlés
  12. Melinda! Kedves tőled, hogy előbújtál a "csigaházból" és írtál nekem. Köszönöm tényleg!

    Móni! Neked is a szavazatot. Persze te egy kicsit elfogult szavazó vagy, de akkor is nagyra értékelem.
    Épp ma hívott fel Z barátja, hogy imádja az ajándékötleteinket és fel fogja venni a kapcsolatot barátjával, ha náluk is közeleg valami ünnep. Ebben, vagyis meglepikben egyébként mindig jó(k) volt(unk). :-))

    Ági

    VálaszTörlés
  13. Szia Ági!

    Biztos gondoltál már arra, h novellát vagy vmi ilyesmit (akár blogot:)))) írj, ugye? jó a stílusod. Most hajnal 2:15 van. Egyszerűn csak nem tudok aludni. A te soraidtól biztos nem jön álom a szememre:)))

    VálaszTörlés
  14. Szia Ági!

    Biztos gondoltál már arra, h novellát vagy vmi ilyesmit (akár blogot:)))) írj, ugye? jó a stílusod. Most hajnal 2:15 van. Egyszerűn csak nem tudok aludni. A te soraidtól biztos nem jön álom a szememre:)))

    VálaszTörlés
  15. Kedves Mónika!

    Ha nem is novellán de egy könyvön dolgozom. remélem hasznos lesz mindenkinek. Majd nem leszek ilyen titokzatos ha látom a végét..

    Ölellek és azért aludj!!

    Ági

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes