Farsang


Anya..mi az a farsang? kérdezte Hanna, amikor hangosan felolvastam az oviban lévő faliújságra kitűzött plakátot, miszerint "február 14-én, farsang lesz az óvodában. A gyerekek mellett, a szülőket is beöltözve várjuk."
Búcsúzunk a téltől és mindenki beöltözik valaminek-feleltem és szerencsémre Csúnya kislány című mesére,- amelyben szintén jelmezbál a fő téma-, hivatkozni is tudtam. Hálás vagyok azoknak a gyerekkönyv szerzőknek, akik a hétköznapi életből merítenek ötletet. Hogy csak egy példát említsek, ma már nem okoz gondot a gyógyszer bevétele vagy a ragtapasz felragasztása, hiszen Boribon is átesett ezeken a megpróbáltatásokon akkor hát Hanna is követi kedvencét. Nemrég személyesen is találkozott Hanna kedvenc írónőivel, Marék Veronikával és Bartos Erikával. Dedikáltattuk könyveit, kisebb borsot törve ezzel a mögöttünk állók orra alá, mivel az egész sorozatot magunkkal vittük. No de ez egy másik történet, kanyarodjunk vissza a farsanghoz.
Először az jutott eszembe, hogy úgy látszik a gyerekesektől még a Valentin napi romantikát is elveszik és eszünkbe juttatják, hogy a szerelmeskedés, romantikázás egy kicsit háttérbe szorul, helyette törje a fejét a szülő valami eredeti jelmezen.
Kölcsönzött illetve vásárolt jelmezben mégsem mehet a csemetém. Szégyen nem szégyen, a varráshoz két bal kezem van, ellenben azt hiszem elég kreatív vagyok. Így aztán megszületett a koszorúslányruhából átalakított balerina jelmez, Már csak a kiegészítőkért kellett kisebb köröket futnom de megérte, mert Hanna elképráztatta a közönséget. Az óvónők kifutót rögtönöztek, ezen kellett végiglejteni az ovisoknak. Tánc, házi sütik majszolása (itt kívánom megjegyezni, hogy három gyerek ide vagy oda, frissen sült répatortával járultam hozzá az ünnep fényéhez, mert mégsem állíthattam be két csomag ropival vagy bolti keksszel). Bella Balerinát egyszercsak felkapta egy általam nem ismert hölgy (Hanna felvilágosított,hogy Rita néni, aki a konyhán dolgozik) és eltűnt vele, hogy bemutassa a fél óvodai személyzetnek.
Ja és hogy mi minek öltöztünk be? Zoltán szülész orvos volt én pedig szülésznő. Eredeti műtősruhában de játék szteoszkóppal és babával. Hiába..frissek még az ehhez kapcsolódó élményeink..

You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes