Színház az egész világ

Mielőtt folytatnám velencei kiruccanásunkról szóló történeteket, beszámolnék pár színházas élményünkről még így frissiben.

Az őszben az is jó,hogy nem győzhetünk válogatni a jobbnál jobb színdarabok, között. Én pedig válogatok is rendesen, hiszen nincs jobb annál, mint amikor az ember az őszi esős, szeles időben vagy a karácsonyi készülődés idején megnéz egy szívet lelket melengető előadást.

Hannával még a hónap elején néztük meg kettesben Bors nénit a Kolibriben, amit mindketten nagyon élveztünk. Már az előcsarnokban elkezdődik a varázslat, dalokat tanulhatunk egy pillanat alatt, amit aztán a nézőtéren már ismerősen elő is adhatunk, elvégre az egész Bors néni 80. születésnapjáról szól. Tetszett, mert interaktív, azaz a gyerekektől is aktív részvételt vártak, másrészt pedig ,mert az első sorból figyelhettük a zenekar és a színészek produkcióját. Az előadásnak nemcsak a kezdete hanem a vége is rendhagyó volt. Megkérték a gyerekeket, hogy rajzolják le mi tetszett a legjobban az előadásban és adjuk oda Bors néninek, hiszen úgyis születésnapja van. Hanna is pillanatok alatt elkészítette művét, amit aztán Bors néni kötényébe bele is tett. Az már csak hab volt a tortán, hogy villamossal, metrovan és busszal jöttünk egészen hazáig, ami autóhoz szokott lánykámnak igazi élmény volt. Bevallom nekem is.. Bors néni hanganyagot pedig azóta nagyon keresek, karácsonyra szívesen meglepném vele Hannát, ne csak tőlem hallhassa, hogy Piros bab, fehér bab de legjobb a futóbab..

( http://www.kolibriszinhaz.hu/index.php?view=article&catid=46%3Avideo&id=189%3Abors-neni&option=com_content&Itemid=55 )

**********************************************************************************

Jelenetek egy házasságból. Ez volt a címe a keddi előadásnak, amit Zoltánnal nézhettünk meg. Nagyon régen vadásztam jegyre és születésnapjára pont sikerült is vennem kettőt. A színészházaspár zseniálisan alakította Ingmar Bergman által megálmodott figurákat. A légy pisszenését sem lehetett hallani a pici stúdió színpadon, mi is mindvégig feszülten és néha jókat nevetve de legtöbbször egymás kezét megszorítva, jelzésképpen, hogy nocsak ismerős a szituáció... ültük végig az előadást. Kötelezővé tenném a darab megnézését minden több éve házasságban élő párnak. Van ráadás is. A filmet megvettem dvd-n is, így ha egyszer az életben lesz egy olyan esténk, amikor nem aludni, hanem filmet nézni lesz kedvünk, felidézhetjük a jeleneteket (egy házasságból).

( http://www.madachszinhaz.hu/Ea_Studio/Jelenetek/Jelenetek_egy_hazassagbol.php )

************************************************************************************

Toda. Azt jelenti csoda csak éppen gyereknyelven. Ezt láttuk a kicsikkel éppen tegnap a Kolibri Fészekben. Egyszerűen zseniális. Erre mondják, hogy ki van találva. Pont annyi ideig tart, ameddig egy kicsi totyogó összpontosítani tud és pont úgy ahogy egy kisgyerek várná. Színesen, hangokkal, bájosan. Úgy, hogy Eszter és Noémi nyugodtan figyelte a színpad előtt lévő párnákon és ölünkben ülve a szivacskockák mozgását, alakzatokba rendeződését. Kacagtak, kezüket a szájukba téve figyeltek, tapsoltak, integettek, dúdoltak. Aztán az előadás második felében bekapcsolódtak a dobálásba, vonatozásba, igaz Noéminél eltörött a mécses valami miatt, így amíg Eszter aktívan részt vett a színpadi forgatagban, én őt vígsztaltam gitáros bácsi megfigyelésével. És ha még nem mondtam volna, ezennel bejelentem, hogy Kolibri Színpad rajongó lettem.

( http://www.kolibriszinhaz.hu/index.php?view=article&catid=46%3Avideo&id=184%3Aglitterbird--mveszet-a-legkisebbekert-toda--a-csoda-gyereknyelven&option=com_content&Itemid=55 )

********************************************************************

Azért nem lettem hűtlen kerületünk ékszeres ládikójához a Holdvilág Kamaraszínházhoz sem, csak éppen Hanna mostanában nem velem látogatja a csodás gyerekelőadásokat, hanem ovis társaival. Bérletet váltott a csoportjuk, amiért én nagyon hálás vagyok és havonta legalább egyszer színházba mennek óvó nénijükkel. Kicsit azért sajnálom, hogy nem lehetek ott a nézőtéren, de Hanna mindig kedvesen elmeséli a darab tartalmát, így tudtam meg végre azt is ki a csuda az az Ágacska.

( http://www.holdvilag.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=6 )

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Szia Ági!
    Mint zúgolvasó előmászok és játékra invitállak!:)))
    Bővebb info a blogomban!
    Szép napot!
    Hajni

    VálaszTörlés
  2. Kipécéztelek!!! Kukk be hozzám! :)
    Edith

    Nálad is csak az utolsó bejegyzés olvasásával vagyok elmaradva... Kíváncsian várom a velencei folytatást! :) Imádom, ahogy olyan jó részletesen leírsz mindent, mintha én is ott lennék, az az érzésem!
    Igyekszem a főzős blogba is állandóan frissíeni, hoyg legyen amit olvasnod, főznöd! ;)
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Már alig várom én is, hyog mehessünk ilyen helyekre a lányokkal! Bár ha vitted az ikreket, Kriszta is már mehetne nyugodtan. Csak... nálunk nincs ennyi és ilyenszerű gyerekelőadás, legalábbis még nem hallottam róla. Vajon, csak nyitottabb fülekkel, szemekkel kellene járnom? Mindenesetre, egy gyerek- és bábszínház van a városban, utánanézek, hoyg miket adnak elő.
    puszi: Edith

    VálaszTörlés
  4. Én meg azt tudom, hogy ki Tündérszép Ilona!!! A Morzsa színpados Viki!

    Igen, mi is járunk a Holdvilágba (mivel a Pogácsa kört már Koltai Judit tartja, aki komoly szigorral "kötelezi" az egész családot bérletvásárlásra; persze nem bánjuk...)!

    A Bors néni zseniális dalait pedig szerintem csak ott, a színházban lehet megkapni; sajnos nekünk sincs meg (pedig már kétszer láttuk és imádjuk).

    Puszi,

    Szilvi

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes