A három slime




Korán reggel, nyitáskor a papírboltban.

- Jó reggelt!Mit adhatok?
- Jó reggelt! Átlátszó ragasztót szeretnék.
- Melyiket? Két fajta van.
- Háát. Nem is tudom. Talán a Nebuló. Az a helyzet, hogy nem ragasztáshoz kell...
Már éppen szerettem volna megkérdezni, hogy nem ismeri- e a legújabb őrületet, amikor megelőzött.
-Slime-hoz lesz?
Megkönnyebbülve válaszoltam, hogy igen és valahogy az volt a gyanúm, hogy mostanában sok ragasztó fogy abban a kis boltban. Megbeszéltük, hogy igen, most mindenki ezt keresi, nem győzik utánrendelni és van olyan anyuka, aki egész dobozzal visz, merthogy ő már árusítja is a kész trutyit...
Mosolyogva és pár tubus ragasztóval gazdagabban léptem ki a boltocskából és arra gondoltam, hogy milyen kevés kell ahhoz, hogy megint én legyek a világ legjobb anyukája a lányok szerint.

Igen, minket is elért a slime őrület. Pontosabban Hanna az, aki már hónapokkal ezelőtt hol a samponból, hol az apja borotvahabjából, hol a keményítőből, hol a mosóporból, hol a testápoló krémből, hol a kézkrémemből, hol a hajhabomból nyúlt le tetemes mennyiségeket, hogy azokat összekeverve egy nyúlós, cuppogós masszát a slime-ot gyártsa le.

Nem tetszett, és kértem, hogy ne pazarolja ilyen hülyeségekre a dolgainkat. Aztán a kicsiket is elérte a láz. Mindenféle videókat, recepteket nézegettek és láttam rajtuk, hogy nagyon szeretnének ők is saját slime-ot.
Pár napja megadtam magam. Azt mondtam nekik, hogy a hosszú hétvégén mind a hárman gyárthatnak egyet de csak előre egyeztetett alapanyagokból, mennyiségekből. Igen, szigorú voltam. Például nem járultam hozzá, hogy a lakásban dolgozzanak,a teraszra kellett menniük az összes kellékkel. Még szerencse, hogy szép idő volt. Abban egyetértettünk, hogy veszélyes anyaggal nem dolgozhatnak, például egy elég népszerű boraxos változat szóba se jöhetett, mert megbízható forrásból hallottuk, hogy bőrirritációt sőt súlyosabb esetben égést okozhat.

A teraszon aztán nagy egyetértésben (már ezért megérte) kotyvasztottak és később büszkén mutatták meg a kész trutyit. Nem tudom milyen jelzővel lehet ellátni ezt a gyúrmát és főleg, hogy mire jó, de tény, hogy vicces és a maga nemében még szép is lett mindegyik. Meg persze illatos.
Íme a recept:

Hanna haladókak való slime-jához fel kellett áldoznom:
1 kupaknyi Persil folyékony mosószert
1 evőkanál keményítőt
3-4 nyomásnyi habos folyékony szappant
1 kiskanányi akril festéket
1 tubus (60g) Nebulo folyékony ragasztót
1 nyomás kézkrémet vagy testápolót
szétszakadt láncom gyöngyszemeit





Ennek a slime-nak a fantázianeve (merthogy van az is) : Melted pumkin, crunchy fluffy slime

Noémi slime-jához adtam:
fél tubus folyékony ragasztót
1 kiskanál arany akril festéket
1 kupak Persil folyékony mosószert
2 ek hajhab
pici csillámpor

Hivatalos neve: Gold fishbowl clear slime




Eszti slime-ja pedig
fél tubus folyékony ragasztóból
1 kupak folyékony mosószerből
másfél evőkanálnyi hajhabból (borotvahab is jó)
1 kisakanálnyi zöld/piros akrilfestékből állt össze.

Neve: Clear fluffy slime




És mindegyik remekül sikerült, cuppog, nyúlik, szakad, csillog és szerintem nyugtat is ám a slime-ok ettől függetlenül vagy pont ezért ki vannak tiltva a lakásból. (fogadásokat lehet kötni, hogy meddig)

Mindig van valami őrület. Fidget spinner, peonza, gyurmalin, rainbow gumik most meg ez. Állok elébe a következőnek. Előtte azért biztos kéretem magam, mert úgy látom annál nagyobb az öröm.

Lábnyomok a facebookon is itt: https://www.facebook.com/labnyomok/?fref=ts





You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes