Illatok



Szerintem nem először mondom el, hogy a blogolásnak nagyon sok olyan találkozást, ismeretséget köszönhetek, amelyek lehet, hogy enélkül nem jöhettek volna létre. Lehet, hogy nem futottam volna össze Diával se, aki egy bloggereknek tartott mini találkozón  ült le velem szembe és kiderült, hogy Dianatura név alatt készíti saját kezével (és szívével) az illatszereit. Mivel van egy dr. előtag is a neve előtt, gondoltam, hogy azért elég jól érti a dolgát és mivel ő maga is anyuka azt is tudtam, hogy ha lehet még gondosabban válogatja meg az alapanyagokat. És igen. Úgy kell elképzelni, hogy Dia az otthonukból feláldozott egyik szobában, mint egy jó boszorkány, úgy keveri a krémeket, készíti a szappanokat vagy formázza a deo stifteket. Természetesen engedélyezett körülmények között és tényleg szívvel lélekkel úgyhogy megérdemli, hogy mások is megismerjék őt és a termékeit.

Úgy emlékszem itt még sosem mondtam, hogy  az illatok mennyire fontosak az életemben. Ha belépek egy lakásba, szállodába az illat az első névjegy arról a helyről és nagyon fel tud dobni ha az az illat az orromnak kedvező. Szeretem az új könyvek illatát, a magazinokét, a ruházati boltokét, a papír írószerét. Gyakran gyújtok meg itthon füstölőt, illatgyertyát de például nem bírom a mesterséges légfrissítők illatát. 

Nem véletlen, hogy először ebben a kérdésben kértem Diától tanácsot vagyis azt kérdeztem tőle, hogy mit csepegtessek és hová ha azt szeretném, hogy jó illat legyen mindig itthon. Illóolajokról hallattam már persze de azt csak most tudatosult bennem, hogy ezt is hamisítják, vagyis ha nagyon olcsón látjuk valahol, akkor gyanakodhatunk, hogy nem eredeti,  szintetikus vagyis nyomokban vagy még abban se tartalmaz valódi illóolajat. Hogy ezt lélegezzük be? Na ne! Korábban már részt vettem egy illóolajokról szóló előadáson, ahol azért megtudtam, hogy a teafa az egyik legerősebb fertőtlenítő, így azóta mindig tartok itthon egy kis fiolával és ezt csöpögtetek a csípés helyére. Masszírozhatok is egy finom orvosi levendula olajjal vagy inhalálás idején csepegtetek egy keveset a vízbe a mentából.

Szóval lett egy saját boszorkányom, aki ellát tanáccsal és akitől meg mertem kérdezni, hogy miért ilyen borsos az ára a valódi illóolajnak. Elmondta, hogy azért mert képzeljem el, hogy 5-8 tonna virágzó növényből lesz 1 l citromfű illóolaj. Vagy az örök kedvencből, az orvosi levendula szárából 120 kg kell 1 l illóolajhoz.
Relax



A lányok nagyon szeretnek  kádban lubickolni, főleg ha valami finom illatos fürdőbombát dobhatnak a vízbe. A szülinapi listájukon is szerepelt egy két tétel a méregdrága és nagyon színes lush termékekből, amit én összeszorított fogakkal teljesítettem is. Pedig ott járt a fejemben, Dia figyelmeztetése, hogy ami ilyen csodás színekben pompázik az nem lehet természetes. A természetes színek mindig földszínűek. Úgyhogy többet nem veszek ilyet. Ellenben készítek. Mondjuk karácsonyi ajándékba. Gyerekkoromban úgy tanultam, hogy nem illik szappant vagy más tisztálkodó szert adni ajándékba, mert akkor azt gondolhatja a megajándékozott, hogy azért kapja, mert piszkos. Én ezt már akkor is hülyeségnek tartottam, most meg pláne. Szóval karácsonykor az egyik DIY ajándék amit a lányokkal készítünk el, celofánpapírba csomagolt fürdőgolyó lesz méghozzá Dia receptje szerint, amit a blogján találtam sok hasznos cikk mellett.



Dia dolgozik


És hogy miért írtam le mindezt? Mert úgy döntöttem időről-időre bemutatok egy olyan ismerőst, barátot, blogger társat, akinek a tevékenysége szimpatikus számomra és így tényleg bátran merem ajánlani másnak is. A termékeiket, az írásaikat, a munkájukat. Olyanokét, akiket valami miatt csodálok és megérdemlik, hogy minél több emberhez eljusson a hírük.



You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes