Vér az ereimben




Azt vettem észre, hogy az évek múlásával valahogy egyre jobban foglalkoztat a családfám, az, hogy honnan jöttem,  kik lehettek az őseim, milyen sorsuk volt, merre éltek. Fiatal(abb) koromban nem töprengtem ezen annyit, megelégedtem azzal, hogy kb, az ükszülőkig be tudom írni a neveket a családfába és azzal, hogy van pár megsárgult fotóm is róluk.

Tavaly aztán egyre több helyen, (főleg youtube videók előtt) jött szembe velem egy reklám, amiben arra biztatták az embereket, hogy rendeljenek egy dns tesztet, amiből könnyedén kiderül, hogy milyen vér csörgedezik az ereikben. A kis film bemutatta, hogy rendelés után érkezik egy csomag, érthetően elmagyarázzák benne, hogyan adjunk mintát, hogyan regisztráljunk és hová küldjük a csomagot, amit aztán alaposan kielemeznek,  majd emailen elküldik az eredményt. Izgalmasan hangzott és el is játszottam a gondolattal, hogy én egyszer ezt a tesztet megcsinálom.

A teszt végül karácsonyi ajándék formájában érkezett meg. Mit mondják? Telitalálat volt és értékelem, hogy meghallotta a sóhajtásomat, amikor a videót néztem.

Egészen az új évig vártam a mintavétellel, mert meg akartam adni a módját annak, hogy az arcom belső részéből nyálmintát adjak egy ismeretlen labornak. Mégse csinál az ember gyakran ilyet.. Nem szabad közvetlenül fogmosás vagy étkezés után se csinálni, szóval pici odafigyelést azért igényel.

Az elegáns doboz fülpucoló pálcikához hasonló mintavevőt, 2 fiolát és egy megcímzett pufi borítékot tartalmazott, amit én ajánlva adtam fel az Egyesült Államokban található címre. A mintavételen kívül regisztrálni kellett a megadott felületen és egy egyedi kódot kellett megadni no meg jelszót, szóval úgy éreztem kellően biztosítva vannak az adataim, nem keverhetik össze máséval.

Az is tetszett, hogy folyamatosan tájékoztattak emailen a történésekről. Az első levél  ugyan a közösségi fiókomba érkezett de szerencsére észrevettem. Megnyugtató volt olvasnom, hogy  a mintám sikeresen megérkezett a laborba. A második arról számolt be, hogy most vizsgálják meg hogy ez a legizgalmasabb rész, hamarosan az eredmény is megérkezik.
Bevallom az első email érkezésétől kezdve különös bizsergést éreztem és amikor úgy kezdődött a levél, hogy "Íme az ön DNS teszt eredménye...",  a torkomban dobogott a szívem. Mégsem nyitottam meg azonnal, ehhez is a megfelelő pillanatra vártam, ami az új otthonunk majdnem kész konyhájában érkezett el a születésnapom előtt pár nappal.




Egyébként voltak akik felhívták a figyelmemet arra is, hogy ez egy jó játék,  nem szabad túl komolyan venni. Rengeteg írás, videó készült róla és több cég is hirdet hasonló szolgáltatást, de  nekem nagyon meggyőző volt a MyHeritage. 

Tegye fel a kezét az, aki a tükörképét nézegetve nem gondolkodott el azon, hogy vajon honnan származnak az ősei. Nekem nagyon szlávos arcom van, amikor Párizsban éltünk gyakran megkérdezték, hogy Étes-vous russe?  (Ön orosz?) Aztán nemrég az is kiderült, hogy Szerbiában is élnek rokonaim.  Szóval biztos voltam benne, hogy ez a két terület valahogy szerepelni fog a végeredményben. 

Óvatosan nyitottam meg az emailt, forgott a stilizált földgömb  és ha jól emlékszem sorrendben ezeket  mondtam:  

"Tudtam!", 
"Ez sem meglepetés!" 
"Mi van???" 
"Ez hogy?Őrület, bár az előző miatt természetes."   


Az első sokkból felocsúdva egymás után többször lejátszottam, már csak azért is mert irtó kreatív módon úgy jöttek fel a százelékok, hogy a megfelelő népcsoport jellegzetes zenéjét hallhattam közben. 

Nos, nem csalódtam. Ám mégis ért egy váratlan meglepetés. Kiderült ugyanis, hogy van bennem nem is kevés olyan vér, amiről álmomban sem gondoltam volna, hogy közöm lenne, ráadásul érzelmileg és utazóként se kötődöm nagyon a helyhez. Mindenesetre bátyámnak is elújságoltam a hírt. Meglepődött ő is. 


TADÁM!


A kelet európait még nem tudják pontosabban meghatározni de talán nem is fontos. A balkánt imádom, na oda például húz a szívem, szeretem a zenéjüket, ételüket, vidámságukat. Azon viszont gondolkodom hol van bennem az a 27.1% angolságom meg az 5.4% ír, skót, walesi vérem. Még nem tudom, bár a MyHeritege az eredmény elküldés után se engedi el a kezemet, mert számos ingyenes és fizetős program segítségével tovább kutathatom a családfámat és felvehetem a kapcsolatot azokkal akikkel szorosan megegyezik a dns eredményem. Szóval itt még nincs vége. 

Ne maradj le a legfrissebb bejegyzésekről!  Csatlakozz a blog facebook oldalához https://www.facebook.com/labnyomok/ vagy kövess Instagramon a #labnyomokblog alatt! 


You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes