Karácsony előtt és alatt




Viszonylag későn éreztem a karácsonyi hangulat közeledtét, mert nem elég, hogy hó sem esett még azt kellett látnom,hogy a teraszon felejtett muskátlijaim bimbózni kezdtek a langymeleg időben. Mondjuk a karácsonyi kaktusz is a szobában és a Mikulás virág sem akart lemaradni. Az adventi koszorú is időben elkészült, megint a nagymamám nászajándékán az üveg tortatálon foglalt helyet és így került az étkezőasztal közepére. Az ajtóra erősített Lidl-ös kakaós dobozból eszkábált angyal postaládába is került pár levél, kívánság, rajz, meglepetés.


Az adventi naptáraknak köszönhetően a reggeli ébredések 24 napig viszonylag gyorsabbra sikeredtek, nekem pedig segített abban, hogy szem előtt tartsam hány nap van még hátra Szentestéig.
December elsejére karácsonyi díszbe öltöztettem a házat, a lépcsőkorlát fenyőgirlandban a ház eleje pedig diszkrét kivilágításban pompázott. Szóval mindent megpróbáltam, hogy érezzem, érezzük, közeleg a karácsony. Képeslapokat gyártottunk, pop-up stílusút meg egy karácsonyfa alakzatba formált jókívánságot is.

A mézeskalácsokat és egy tüneményes házikót idén profira bíztam (pedig van egy díjnyertes receptem) Ugyanaz a cukrász hölgy sütötte, aki a kicsik 8. szülinapjára és Zoltán 40. szülinapjára készítette el torta remekműveit.




A menüt is nagyjából kigondoltam, ügyelve, hogy ne töltsem az egész ünnepi időszakot a konyhában. Az egyik bevált, finom és már többször bizonyított fogást viszont az utolsó pillanatban leszavazták és egyhangúlag követelték kérték, hogy idén bébi pulykát készítsek. Tudtam, hogy honnan fúj a szél. A lányok (és én is) nagyon szeretünk Mr. Bean hülyeségein nevetni. No hát neki van egy olyan filmje, amiben karácsonyi pulykát próbál sütni a vendégének. A végén toast kenyeret vacsoráznak. Kicsit féltem, hogy mi lesz ha mi is de manapság az interneten olyan jó kis videós recepteket lehet találni. Így leltem meg Gordon Ramsey tökéletes pulykájának receptjét, amelyben garantálja, hogy nem szárad ki a szárnyas majd. Nagy sikere lett, a lányok büszkék voltak rám és én is magamra sőt mivel anyukám is velünk volt az ebéd idején tőle is bezsebeltem a bókokat.



A terítés és főzőcskézés idején a lányok Zoltánnal moziban voltak. A nagyon aranyos Paddington macis filmet nézték meg és most kivételesen nagyon bántott a dolog, hogy nem tarthattam velük, mert csak jókat hallottam róla ahogyan később a lányok is elmondták, hogy ez a film most bekerült náluk a legjobb háromba.

A kései ebéd után aztán a meglepetés műsor következett. Talán ez a harmadik vagy negyedik alkalom, amikor a három lány valami műsorral készül. Korábban csak énekeltek, volt, hogy Hanna zongorázott közben. Idén furulyáztak, énekeltek és Hanna rendezésében egy rövid kis színpadi jelenettel készültek. Hasonló színházi előadással korábban már megörvendeztettek. A Színház világnapján adtak elő egy kortárs darabot, zenei aláfestéssel, szokatlan megoldásokkal, jelmezzel. Már akkor is megállapítottam, hogy lám-lám Hannára úgy tűnik hat a sok színházi élmény. Az is amit a nézőtérről lát és az is, amit ő játszik. Ezt a mostani darabot sikerült felvennem a kis kamerámmal. Jó lesz visszanézni pár év múlva.

Alig bírták kivárni, hogy besötétedjen és elérkezzen a várva várt pillanat, amikor megszólal a csengő, felcsendül a karácsonyi dal, Zoltán kezében szikrázik a csillagszóró és ők lerohanhatnak a lépcsőn egyenesen a nappaliba, ahol az előző este közösen feldíszített fa alatt ott lapul a sok kis meglepetés. Mindenki megtalálta az áhított ajándékot, volt nagy öröm és boldogság majd éjszakába nyúló legózás, kőrömizés, babázás, tablettel és fényképezőgéppel való ismerkedés.a
Én az online receptgyűjteményemet (vagy nevezzük gasztroblognak) kaptam meg nyomtatott formában, aminek nagyon-nagyon örültem. Azt hiszem súgtak a lányok Zoltánnak méghozzá remekül.





A kandallóba ugyan nem tudtunk begyújtani de egy kis forralt bor meg a lányok boldogsága azért segített abban, hogy pont időben december 24-re elérkezzen hozzám is a karácsonyi hangulat.







You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes