Orgona ága...


..barackfa virága. Ezzel a dallal kedveskedett Hanna anyák napja előtt. Zelk Zoltán Este jó este jó című versével is. Észrevette, hogy teljesen levesz a lábamról ha előadja ezeket a dalokat.
Az óvodában időben elkezdték a készülődést az ünnepségre, ajándékot készítettek és megtanultak titkot tartani. Hanna nagyon ügyesen magában tartotta a meglepetés részleteit. Én óvatosan teszteltem titoktartási képességét, mígnem egyszer kicsusszant a száján, hogy a lányok tenyérlenyomata pirosra lesz festve, a fiúké kékre. Amikor észrevette, hogy oda a féltve őrzött titok, keserves sírásban tört ki. Mintha megkönnyebbült volna, ugyanakkor bűnösnek is érezte magát. Nem győztem vígasztalni...
A tenyérlenyomat remek, ötletes kis anyák napi ajándék. Jelenleg méltó helyét keressük a lakásban.
Az én időmben még divat volt szerepeltetni a gyerekeket. Emlékszem, hihetetlenül hosszú szövegeket tudtam magtanulni (azóta már képtelen vagyok erre), amit az óvónő ki is használt és gyakran szerepeltetett ünnepségeken.
Hanna ovija más elvet vall. Itt közösen adják a műsort a gyerekek. Látszott, hogy számtalanszor elgyakorolták kis műsorukat. Gyönyörű mondókákat, verseket, dalokat és kedvenc körjátékaikat mutatták meg a meghatódott anyáknak és nagymamáknak.
A rózsa és a tenyérlenyomat átadásakor már komolyan küzködtem könnyeimmel...
Lazításképpen a gyerekek által készített kókuszgolyóból és egyéb csemegékből csipegethettünk közösen, aztán kéz a kézben hazaballagtunk. Mérhetetlenül büszke voltam fehér blúzos, sötét szoknyás ünneplőbe öltözött lányomra.
Hanna az utóbbi időben minden nap többször tudtomra adja, hogy mennyire szeret. Úgy kell elképzelni, hogy odajön hozzám és azt mondja: Tudod mennyire szeretlek? Ennyire-folytatja és olyan erősen ölel meg kis karjaival, amennyire csak bír. Időnként még ezt is hozzáteszi:
Anyukám, anyukám, találd ki, Hogy az én kincsem, ugyan ki? Ki más is lehetne, ha nem te? Ültess gyorsan az öledbe. ...
Szeretlek Hanna, köszönöm, hogy vagy nekem!!!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes