Adventi naptárak készülőben...



Hetek óta adventi naptár készítő lázban égek. Már említettem, hogy ez az egyik olyan kreatív foglalatosság, amely folyamatos örömmel, bizsergető érzéssel önt el. A kívülálló egyébként csak annyit vett észre az egészből, hogy anyatigrisként védem az összegyűjtött gurigákat és hogy a szokásosnál is több kis dobozos üdítővel itatom a gyerekeket...

Nos igen. A kicsiknek a már bevált wc papír gurigákból, ám a tavalyihoz képest némi változtatással és nem utolsó sorban helytakarékos megoldással készítettem el a naptárat. Az angyalkát nem én rajzoltam, hanem egy nagyon kedves iparművész ismerősünk, Emőke, akinek ezúton is köszönöm munkáját. A papír a virágpiacról származik, ahová Móni csalt el magával és ahol kis híján elaléltam a sok gyönyörűségtől, csillogástól, karácsonyi pompától és ahonnan nem jöttem haza üres kézzel...
A gurigába valók is összegyűltek. A tárgyi ajándékokon kívül most sokkal több lesz az élmény kártya. Tavaly megfigyeltem, hogy szinte jobban örülnek a lányok ha olyasmi áll az aznapi gurigában, hogy "olajos masszázst kapsz" vagy "beöltözhettek vacsoraidőben tündérkirálylánynak", "délután addig társasjátékozunk, amíg csak akarod" , "aznap este mellettünk, a mi ágyunkban alhatsz", mint a mütyüröknek. Azért idén is lesz a kis csomagban csat, hajgumi, kis karácsonyfadísz, cukorka, pici csoki és mütyür, ami a kis éjjeliszekrényük fiókjába vagy dobozkájukba kerül és a felbecsülhetetlen kincs jelzőt kapja tőlük.




Hanna közölte, szeretne idén valami teljesen más adventi naptárat, mint eddig és bízik a kreativitásomban. Én meg, hogy ne okozzak csalódást a majdnem 7 éves adventi naptár terén elkényeztetett lányomnak, összeszedtem magam és üres üdítős dobozokból nekiálltam sorházat gyártani. Az elsőre majd ráírom, hogy Karácsony utca 1-24-ig. Ízelítőnek megmutatom az első négyet. A többi most szárad.
Részletes leírással és a fogadtatásról, majd a nagy napon, december elsején jövök.




Zoltán már feltette a ház elejére a füzéreket, a lépcsőkorlátok fel vannak díszítve. A kandallóban ég a tűz amitől olyan hangulatunk lesz, hogy alig kívánkozunk máshova. Gyakrabban érezni forralt bor illatot, mint az elmúlt hónapokban és a sütireceptek is arra várnak, hogy kipróbáljuk őket. Vasárnap meggyújtottuk az első gyertyát az adventi koszorún és nagyon boldog vagyok, hogy kedves vendégeink jöttek hozzánk ezen a napon. Remélem a következő vasárnap is lesz asztaltársaságunk. Régóta szeretném ugyanis meghonosítani nálunk azt a szokást, hogy advent vasárnapján a gyertyák fényénél, mindig valamilyen kedves vendég társaságában sütizzünk, igyunk habos kávét vagy kakaót a lányok pedig elénekelhessék, hogy

"Az adventi koszorún 1 (aztán 2, 3, 4) kis gyertya ég, költözzön a házunkba csend és békesség"

Márpedig nálunk egy átlagos nap elég hangos, úgyhogy csak annyit tudok mondani: Ránk fér!

You Might Also Like

9 megjegyzés

  1. Bizony, kezdődik a visszaszámolás!
    Nagyon ötletesek az adventi naptárak a belevaló meglepikkel együtt - lesz mit ellesni jövőre :)
    Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jók lettek! Mi ma és holnap éjszaka (ahogy szoktuk, az utolsó pillanatban készítjük) a nagy művet.
    éva

    VálaszTörlés
  3. Le a kalappal, ismét! :)
    Honnan ennyi idő, energia? (Most én kérdem, mert én lassan három hete már eltűntem a blogszférából!):P

    Sajna, idén csak vagy 3 adventi koszorút sütöttem, és még egyiket se magunknak. Bizony, most később lesz koszorúnk. A naptárat pedig (irul-pirul) kölcsönvettem az oviból:P

    VálaszTörlés
  4. Marcsi!
    Csak nyugodtan less, ha kell "szakmai" tanács azt is szívesen adok!

    Éva! Annyira aranyos és természetes vagy hogy utolsó pillanatra hagyod. Mondtam már hogy hasonlítunk sok dologban? Majd ugye megmutatod?

    Edit! te most dolgozó nő lettél, úgyhogy felmentésed van. Igaz én is dolgozom, de itthonról és az nem ugyanaz. Szóval pironkodásra semmi okod. Ráadásul neked a konyhaművészet a fő színtered!
    örülök, hogy jöttél, már hiányoltalak nagyon!


    Köszönöm az elismeréseket itt és a facebookon is! Jól esik a sok-sok "like" :-))

    Ági

    VálaszTörlés
  5. Képzeld Ági, idén már én is elkészítettem a tőled ellesett adventi "guriga" naptárat:)Gondosan el is dugtam az ágyneműtartónkba és majd holnap fogom valami módon kiaggatni. Szaloncukor formában csomagoltam őket piros és zöld kreppapírba, de majd lefotózom és megnézel minket, ha kiakasztottam:)Majd mondj véleményt is! Már előre izgulok, mit fog Andris szólni hozzá és hogy vajon megérti e, egy nap csak egyet szabad felbontania.Kriszta

    VálaszTörlés
  6. Kriszta!

    Biztosan megérti, nagyon értelmes kisfiú.
    Kíváncsian várom majd a képeket róla az oldaladon. Nagyon örülök, hogy elkészítetted, emlékszem már tavaly is szeretted volna de még kicsinek találtuk hozzá Andrisod. Vigyázz, mert innentől kezdve minden évben adventkor elvárja, hogy a mamája készítsen neki valami hasonlót és ha lehet saját kezűleg. :-)) Van pár fiús ötletem.

    VálaszTörlés
  7. Ja, és azt el is felejtettem írni a nagy kapkodásban, hogy gyönyörűeket alkottál már megint! Csak lesek!:)üdv,Kriszta

    VálaszTörlés
  8. Köszi Kriszta! Bevallom a Hanna házikóival azért megszenvedtem, de megérte!!!!

    VálaszTörlés
  9. Húúú Ági! Elképesztően szépek az angyalok! És valóban mennyire hasonlót alkottunk! Pedig mennyit agyaltam, hogyan aggassam fel az összetekert meséket...
    Gyönyörű lett a tiétek is! Azok a csillogó papírok...
    Te mivel rögzítetted egymáshoz a gurigákat?

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes